بانی سلامت

باعث و بانی سلامتی شما

بانی سلامت

باعث و بانی سلامتی شما

همه چیزی که باید در مورد تصفیه آب با اشعه ماوراء بنفش بدانید

همه چیز شما باید در مورد تصفیه آب با اشعه ماوراء بنفش بدانید

تعدادی از عوامل به منظور ایجاد اشعه ماوراء بنفش یک وسیله برتر تصفیه آب برای سیستم های برداشت باران است. اشعه ماوراء بنفش قادر است از بین برود [اشعه ماوراء بنفش عملا نابود نمی شود، بلکه باکتری ها را غیرفعال می کند، توجه داشته باشید) انواع باکتری ها را مشاهده کنید. علاوه بر این، اشعه ماوراء بنفش به سرعت بدون استفاده از گرما یا مواد افزودنی شیمیایی که به راحتی ترکیب آب را تغییر می دهند، بدون عارضه ضد عفونی می کنند.

  

آشنا ترین بخش طیف، یک گروه باریک از طول موج های قابل مشاهده برای چشم انسان است. گروه دیگری با طول موج کوتاهتر از نور مرئی و برای چشم قابل مشاهده نیست، بخش فراوانی طیف است. اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث تغییر در ماده زنده شود. اشعه خورشید باعث آفتاب سوختگی می شود. ریه ها از یک مشعل جوش چشم های محافظ ناظر را می پوشانند. طیف فرابنفش شامل طول موج های 2000 تا 3900 واحد انستروم (Å) می باشد. یک واحد یک ده میلیاردم متر است. محدوده 2000 تا 3900 Å ممکن است به سه بخش تقسیم شود:


ماورای بنفش طول موج - دامنه طول موج 3250 تا 3900 Å است. این اشعه ها به طور طبیعی در نور خورشید رخ می دهد. آنها مقدار کمی میکروبی دارند.


ماوراء بنفش میانی موج - طول موج های 2950 تا 3250 Å، همچنین در نور خورشید یافت می شود. UV موج میانی موجب شناخته شده ترین اثر آفتاب آفتاب می شود. آن را اقدام برخی از میکروب ها را فراهم می کند، با قرار گرفتن در معرض کافی.


اشعه ماوراء بنفش کوتاه مدت - دامنه طول موج 2000 تا 2950 Å است. این بخش دارای بیشترین اثر ضد باکتری در تمام طول موج های ماوراء بنفش است. این کار به طور گسترده ای برای نابودی باکتری ها، ویروس ها، قالب ها، اسپور ها و غیره استفاده می شود، هر دو از هوا و آب است.


ماوراء بنفش موج کوتاه به طور طبیعی بر روی سطوح زمین رخ نمی دهد، چرا که جو زمین از تابش خورشید زیر 2950 Å عبور می کند. به منظور بهره برداری عملی از پتانسیل کشت ژرم های ماورای بنفش کوتاه، لازم است این شکل از انرژی را از طریق تبدیل انرژی الکتریکی تولید کنیم. تبدیل انرژی الکتریکی به اشعه ماوراء بنفش تابشی کوتاه موج در یک لامپ بخار جیوه انجام می شود.


بخار جیوه یا لامپ های میکروسکشی


انواع مختلفی از لامپ یو وی سی  بخار جیوه که می توان آن را به عنوان یک لامپ میکروبی معرفی کرد، منبع ارزان تر و کارآمد انرژی ماوراء بنفش کوتاه مدت را فراهم می کند. لامپ های گیاهی از شیشه ویژه کوارتز ساخته شده است که 70 تا 90 درصد از اشعه های ماورای بنفش کوتاه را می گذراند. شیشه معمولی به طول موج های زیر 3200 Å شفاف نیست. لامپ بخار جیوه کم فشار تابش تابش را که عمدتا در 2537 Å است منتشر می کند. این در منطقه حداکثر اثربخشی میکروبی است.


لامپ میکروسکشی کار بر روی اصل زیر است: یک قوس الکتریکی از طریق یک حامل گاز بی اثر، در یک لوله شیشه ای ویژه مهر و موم شده است. حرارت از قوس باعث تبخیر مقدار کمی جیوه موجود در لوله مهر و موم شده است. جیوه، هنگامی که تبخیر می شود، یونیزه می شود و در قوس الکتریکی اشعه UV را می دهد.


انرژی مورد نیاز گیاهی


باکتری ها به طور قابل توجهی تابش اشعه ماوراء بنفش در آب را در هوا خشک می کنند. برای مثال، PRODUCT-HUNI (معمولی در آب سیستم های حفاظت نشده حفاظت شده)، نیاز به اشعه UV بیشتر برای تخریب آنها در آب نسبت به هوا خشک است. در هر صورت، پرتوهای میکروبی باید میکروارگانیسم را هدف قرار دهد تا آن را از بین ببرد. این امر مستلزم آن است که آب به اندازه کافی روشن باشد تا بتواند مقدار کافی انرژی UV را انتقال دهد. درجه تخریب میکروبی عملکرد تابش و شدت تابش است که یک میکروارگانیسم داده شده در معرض آن قرار دارد. زمان قرار گرفتن در معرض نور کم در شدت بالا به عنوان یک زمان در معرض تابش در شدت کم است، در صورتی که محصول زمان و شدت باقی می ماند.


هر کدام در آب، میزان انتقال اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد. آب که به طور طبیعی کثیف است و یا از محصولات خوردگی تشکیل شده در طول ذخیره سازی در مخازن و فاضلاب های فولادی خیس شده است باید قبل از تصفیه UV تصفیه شود. فیلتر 5 میکرون قبل از لامپ  فتوتراپی  توصیه می شود.


طراحی تصفیه کننده


ویژگی های طراحی چندگانه برای تعیین دوز مصرفی ترکیب شده است:


1. خروجی طول موج لامپ.

2. طول لامپ یو و ی ای - هنگامی که لامپ به موازات جهت جریان آب نصب می شود، زمان قرار گرفتن در معرض طول لامپ متناسب است.

3. طراحی جریان آب - زمان قرار گرفتن در معرض معکوس با جریان جریان خطی است.

4. قطر اتاق تصفیه - از آنجا که آب خود را جذب انرژی UV، مقدار تحویل کاهش می یابد لگاریتمی با فاصله از لامپ.


در یک عملیات معمول، آب وارد ورودی یک لامپ UV می شود و از طریق فضای حلقوی بین آستین کوارتز (حاوی لامپ میکروبی) و دیواره اتاق محفظه جریان می یابد. آب پرتوزا از طریق نازل خروجی عبور می کند.